مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

علائم هشدار دهنده نارسایی قلب

هر نشانه ای از نارسایی قلبی ممکن است به خودی خود ، دلیلی برای هشدار باشد. اما اگر بیش از یكی از این علائم را دارید ، حتی اگر مشكل قلبی برای شما تشخیص داده نشده است ، آنها را به یك مراقب سلامت گزارش دهید و درخواست كنید كه قلب شما را ارزیابی كند.

علائم هشدار دهنده نارسایی قلب

هر نشانه ای از نارسایی قلبی ممکن است به خودی خود ، دلیلی برای هشدار باشد. اما اگر بیش از یكی از این علائم را دارید ، حتی اگر مشكل قلبی برای شما تشخیص داده نشده است ، آنها را به یك مراقب سلامت گزارش دهید و درخواست كنید كه قلب شما را ارزیابی كند. نارسایی احتقانی قلب نوعی نارسایی قلبی است که نیاز به مراقبت پزشکی به موقع دارد ، اگرچه گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شود.

اگر مبتلا به نارسایی قلبی شده اید ، کنترل و پیگیری علائم و گزارش تغییرات ناگهانی به تیم مراقبت های بهداشتی برای شما مهم است.

برنامه خودآزمایی ما را برای کمک به ردیابی علائم نارسایی قلبی خود بارگیری کنید:

این جدول شایع ترین علائم و نشانه ها را لیست می کند، علت بروز آنها را توضیح می دهد و نحوه تشخیص آنها را شرح می دهد.

نشانه یا علامت افراد مبتلا به نارسایی قلبی ممکن است تجربه کنند… چرا اتفاق می افتد
تنگی نفس تنگی در نفس کشیدن در معمولاً حین فعالیت ، در هنگام استراحت یا هنگام خواب، که ممکن است ناگهان بروز کند و شما را بیدار کند. شما اغلب در حالت خوابیده در تنفس مشکل دارید و ممکن است لازم باشد قسمت بالاتنه و سر را روی دو بالش قرار دهید. شما اغلب هنگام بیدار شدن از خستگی یا احساس اضطراب و بی قراری شکایت دارید. خون در رگ های ریوی (رگ هایی که خون را از ریه ها به قلب برمی گردانند) جمع میشود زیرا قلب نمی تواند از پمپاژ مناسب و کافی داشته باشد. این امر باعث نشت مایعات به داخل ریه ها می شود.
سرفه مداوم یا خس خس سینه سرفه که باعث ایجاد مخاط سفید و صورتی رنگ  شود. نشت مایعات به داخل بافت ریه ها
تجمع مایعات اضافی در بافت های بدن (ورم) تورم در پا ، مچ پا ، پاها یا شکم یا افزایش وزن. ممکن است احساس تنگی در کفش های تان را متوجه شويد. همانطور که جریان خون از قلب کند می شود ، خون از طریق وریدها به قلب برمی گردد و باعث تجمع مایعات در بافت ها می شود. کلیه ها کمتر قادر به دفع سدیم و آب هستند، همچنین باعث احتباس مایعات در بافت ها می شود.
خستگی احساس خستگی در تمام اوقات ودشواری در انجام کارهای روزمره، مانند خرید، بالا رفتن از پله ها، حمل مواد غذایی یا پیاده روی. قلب نمی تواند خون کافی برای تأمین نیازهای بافتهای بدن پمپ کند. بدن خون کمتری را از اندامهای مانند عضلات اندام ها دور کرده و به قلب و مغز می فرستد.
کم اشتهايی، حالت تهوع احساس سیری وبيماری معده. دستگاه گوارش خون کمتری دریافت می کند و باعث اشکال درهضم غذا می شود.
گیجی، اختلال در تفکر از دست دادن حافظه و شناخت. ممکن است در ابتدا یک مراقب یا یکی از بستگان این مسئله را  متوجه شود. تغییر سطح برخی مواد خاص در خون، مانند سدیم، می تواند باعث گيجی شود.
افزایش ضربان قلب احساس می کنيد قلب شما در حال تند شدن یا تپش است. برای “جبران” از دست دادن قدرت و ظرفیت پمپاژ، قلب تندتر می زند.

 

 

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

فاطمه زينال زاده برجلو

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.