مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

نارسایی قلبی با کسر خروجی حفظ شده چیست؟

نارسایی قلبی موقعیتی است که قلب قادر نیست که خون را به خوبی پمپاژ کند و سبب می شود قلب در کار خود در جهت حرکت خون در سراسر بدن عقب بماند.این مشکل منجر به علائمی نظیر تورم، مشکلات تنفسی و احساس خستگی میشود.

نارسایی قلبی با کسر جهشی کاهش یافته چیست؟

نارسایی قلبی موقعیتی است که قلب قادر نیست که خون را به خوبی پمپاژ کند و سبب می شود قلب در کار خود در جهت حرکت خون در سراسر بدن عقب بماند.این مشکل منجر به علائمی نظیر تورم، مشکلات تنفسی و احساس خستگی میشود.

کسر جهشی یا EF درصدی از حجم خون داخل قلب است که قلب با هر ضربان پمپاژ می کند.
دو عامل اصلی برای نارسایی قلبی وجود دارد:
در نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده، قلب بیش از حد سفت است. هنگامی که قلب پمپاژ می کند، آرام و آهسته کار نمیکند و به طور کامل از خون پر نمیشود. این نوع نارسایی قلبی به عنوان “نارسایی قلبی دیاستولی” شناخته می شود.
در نارسایی قلب با کاهش کسر جهشی، قلب بیش از حد ضعیف شده است. هنگامی که قلب پمپاژ میکند،قدرت انقباضی همیشگی را ندارد. این نوع نارسایی قلبی نیز به عنوان “نارسایی قلبی سیستولیک” شناخته می شود.

علائم نارسایی قلبی با کسر خروج حفظ شده چیست؟

مشکل تنفس – در ابتدا، ممکن است تنها زمانی که فعالیت دارند دچار تنگی نفس شوند.اما بعد از مدتی ممکن است زمانی که استراحت میکنند حتی هنگام دراز کشیدن هم دچار مشکل تنگی نفس شوند.
تورم در پاها، مچ پا، پاها یا شکم
● احساس خستگی
آیا یک آزمایش برای تشخیص نارسایی قلبی وجود دارد؟
 آزمایش خون
 ● عکس از قفسه سینه
الکتروکاردیوگرام همچنین به نام “ECG” یا “EKG” نامیده می شود

  • Echocardiogram همچنین به نام “echo” نامیده می شود –
    تست استرس ورزش
    کاتتریت قلب

    نارسایی قلبی با کسر جهشی کاهش یافته چگونه درمان می شود؟

    مصرف دارو
    اگر فشار خون بالا دارید، پزشک دارو را برای کنترل آن تجویز کند. اگر یک مشکل ریتم قلبی دارید مانند “فیبریلاسیون دهلیزی”، پزشک دارو را برای کنترل ضربان قلب شما تجویز کند.
    نکته مهم در درمان با دارو این است که تا پایان دوره باید مصرف شود حتی اگر احساس کنید بهتر شده اید و نیازی به دارو ندارید. در صورت دیدن عوارض دارو به پزشک یا پرستار خود اطلاع دهید.
    برای محافظت از قلب، من چه کارهای دیگری می توانم انجام دهم؟

  • اگر دچار سرگیجه یا ضعف شده اید، یا به طور ناگهانی کاهش یا افزایش وزن داشته اید ،با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید. هر روز وزن خود را بعد از ادرار کردن و قبل از صبحانه خوردن چک کنید.
    پیروی از برنامه ای که دکتر به شما میدهد. یک برنامه فهرستی از مشخصاتی است که به شما می گوید که اگر علائم شما تغییر کند چه باید بکنید. برای استفاده از این برنامه، علائم خود را با دقت نگاه کنید و هر روز خود را وزن کنید. اگر احساس خوبی ندارید و یا اگر ناگهان کاهش یا افزایش وزن داشتید ، به برنامه خود نگاه کنید تا ببینید چه باید بکنید.
    ● اگر اضافه وزن دارید، وزن خود را کاهش دهید.
    ● سیگار کشیدن را متوقف کنید.
    ● مصرف الکل را قطع کنید.

استاد ناظر:

دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

مریم مرادی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.