مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

حقیقت هایی در مورد ویتامین ها و مکمل های قلب

اگر خوردن یک رژیم غذایی مناسب برای قلب برای قلب شما مفید است ، ممکن است از خود بپرسید که آیا مصرف ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی که برای قلب مفید به حساب می آیند، شما را از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند یا خیر؟

حقیقت هایی در مورد ویتامین ها و مکمل های قلب

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید هیچ هزینه ای برای مکمل­ها کنید و در یک جمله ما مکمل­هایی را برای درمان یا پیشگیری از بیماری­های قلبی عروقی توصیه نمی­کنیم.

۱-ویتامین ها و مکمل ها شما را در برابر بیماری های قلبی محافظت نمی کنند.

بررسی کارآزمایی های بالینی تصادفی شامل صدها هزار نفر نشان داده است که: “ما هیچ مدرکی در مورد مزایای مکمل­ها در مورد بیماری­های قلبی عروقی پیدا نکردیم. مکمل­ها بی اثر و غیرضروری بودند.”

یک استثنا کپسول های امگا ۳ یا روغن ماهی است. این نوع اسید چرب که در ماهی و جلبک های دریایی وجود دارد ، به قلب کمک می­کند. دو وعده ماهی چرب در هفته برای اکثر افراد برای تامین امگا۳ کافی است. برای کسانی که مقدار کافی امگا ۳ در رژیم خود ندارند ، مکمل­ها می­توانند مفید باشند.

۲-ویتامین­ ها و مکمل­ ها می­توانند مضرر باشند.

در حالی که تحقیقات هیچ فایده مشخصی برای مکمل­­­ها نشان نداده است، مصرف بیش از حد برخی ویتامین­ها می­تواند مضر باشد.

مصرف بیش از حد کلسیم و ویتامین D با افزایش خطر بیماری­های قلبی عروقی همراه است. وی اضافه می­کند، اگرچه مطالعات در حال انجام است ، اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد که مکمل ویتامین D از قلب محافظت می­کند.

خطر دیگر این است که آنچه در برچسب می­بینید همیشه چیزی نیست که به دست می­آورید. تحقیقات نشان داده است که اغلب قرص­هایی که گفته می­شود حاوی گیاهان دارویی هستند در واقع پر از مواد پر کننده مانند برنج پودر شده یا حتی مواد خطرناک هستند. برخی حتی حاوی هیچ یک از گیاهان روی برچسب نیستند.

میلر می­گوید: “تولید مکمل توسط FDA( سازمان غذا و دارو آمریکا) تنظیم نمی­شود و همچنین این صنعت نیازی به اثبات فواید سلامتی ندارد ، بنابراین آن­ها می­توانند از عبارت مبهمی مانند” مفید برای سلامت قلب “استفاده کنند – اما نمی­توانند بگویند” فشار خون را پایین می آورد “.

۳-غذا بهترین منبع مغذی مورد نیاز قلب شما است.

بدن شما برای عملکرد مناسب به طیف وسیعی از ویتامین­ها نیاز دارد – اما این ویتامین­ها باید از طریق غذا تامین شوند. نه تنها فواید چشم­گیری در مورد مکمل­ها وجود ندارد، بلکه آن­ها اغلب حاوی دوزهای زیاد و غیرطبیعی از انواع محدودی از ترکیبات مغذی هستند. به عنوان مثال بیش از ۶۰۰ نوع مختلف کاروتینوئید (نوعی آنتی اکسیدان) وجود دارد. به احتمال زیاد شما این آنتی اکسیدان­ها را از یک رژیم غذایی متنوع نسبت به یک قرص تنها دریافت می­کنید.

غذا منبع کاملی از آنتی اکسیدان­های مورد نیاز شماست، نه فقط آن­هایی که در دوزهای بالا انتخاب شده اند.

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.