مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

آیا مصرف ویتامین ها می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی یا حمله قلبی کمک کند؟

هنوز کاملا مشخص نیست که آیا مصرف ویتامین ها می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی را کاهش دهد. اما آنچه مشخص است این است که اگر شما سایر عوامل خطرساز خود مانند رژیم غذایی ضعیف ، سیگار کشیدن ، کلسترول بالا و دیابت را کنترل نکنید ، هیچ ویتامینی نمی تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند

آیا مصرف ویتامین ها می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی یا حمله قلبی کمک کند؟

هنوز کاملا مشخص نیست که آیا مصرف ویتامین ها می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی را کاهش دهد. اما آنچه مشخص است این است که اگر شما سایر عوامل خطرساز خود مانند رژیم غذایی ضعیف ، سیگار کشیدن ، کلسترول بالا و دیابت را کنترل نکنید ، هیچ ویتامینی نمی تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند.

مطالعات قبلی حاکی از آن است که ویتامین های خاصی مانند ویتامین های C و E ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی شما را کاهش دهند ، اما آزمایشات بالینی جامعتر نتیجه خاصی را نشان نداده اند. با این حال ، یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین E ، هنگامی که به تنهایی مصرف شود ، ممکن است به جلوگیری از حمله قلبی کمک کند. اما انجمن قلب آمریکا مصرف ویتامین را به عنوان راهی برای جلوگیری از بیماری های قلبی توصیه نمی کند.

همچنین شواهدی مبنی بر ارتباط بین سطح پایین ویتامین D خون و بیماری قلبی وجود دارد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است. اگر نگران میزان ویتامین D خود هستید ، با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر افرادی که به طور کلی سالم هستند و مواد مغذی مورد نیاز خود را از رژیمهای غذایی خود دریافت می کنند ، نیازی به مصرف یک ویتامین روزانه ندارند. حتی یک مولتی ویتامین روزانه ، به نظر نمیرسد به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند. اگر نگران تغذیه خود هستید ، با پزشک خود صحبت کنید که آیا مصرف یک ویتامین روزانه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

یا بهتر از آن میتوانید غذاهای سرشار از مواد مغذی از جمله سبزیجات ، میوه ها ، روغن های گیاهی ، غلات سبوس دار و حداقل دو وعده ماهی هفتگی  به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از قلب شما محافظت کند.

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

محمدمهدی ظهوری

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.