مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

پیش گیری از بیماری های قلبی ، بدون نگرانی بابت داشتن رژیم های سخت غذایی و یا رفتن به باشگاه

نکته ی مهمی که در ابتدا باید به آن اشاره شود این است که تغییرات هرچند کوچک و ساده می‌توانند بر روی سلامت قلب شما اثر گذار باشند. یکی از بیشترین میزان کاهش ریسک بیماری های قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که زندگی خود را از کم فعالیتی به انجام هفته ای یک ساعت فعالیت در هفته تغییر می دهید

پیش گیری از بیماری های قلبی ، بدون نگرانی بابت داشتن رژیم های سخت غذایی و یا رفتن به باشگاه

در منابع علمی معتبر یکی از نکات کلیدی این است که :” اقداماتی هرچند کوچک می تواند تاثیر بسزایی در سلامت قلبی شما داشته باشد” .

در زیر یکی از برنامه های استارت سریع دو هفته ای ذکر شده است: ۵ خوردن – ۱۰ فعالیت – ۸ خواب

۵ خوردن: ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید! هنگام صبحانه، بین وعده های غذایی و در وعده‌های روزانه ناهار و شام ، میوه و سبزیجات مصرف کنید. در انتخاب میوه‌ها سختگیر نباشید! و تنها روی اینکه پنج وعده سبزیجات و میوه مصرف کنید تمرکز کنید.

۱۰ فعالیت: روزانه حداقل ۱۰ دقیقه فعالیت فیزیکی نسبتاً شدید داشته باشید. اگرچه متخصصان سلامت  روزی ۳۰ دقیقه فعالیت را توصیه می‌کنند ولی ۱۰ دقیقه هم می تواند تاثیر گذار باشد. نیازی نیست فعالیتتان خیلی دشوار باشد! از پله‌ها بالا بروید… پیاده روی کنید… تنها کافیست حرکت کنید!

۸ خواب: خواب با کیفیت برای قلب خوب است. برای دو هفته خوابی ۶-۸ ساعته و با کیفیت داشته باشید!

این برنامه دو هفته ای برای شروع ، دو هفته قبل از یک برنامه سلامتی دائمی و حرفه‌ای ، مناسب است. ولی اگر بخواهید آن را ادامه بدهید مشکلی ندارد! نکته اینجاست که از یک جا شروع کنید و به مسیر خود ادامه دهید!

 

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

علیرضا میرزامحمدی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.