مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

مصرف دارو در بیماران قلبی در صورت ابتلا به کرونا ویروس ( کووید ۱۹ )

مجمع بیماران ESC سوالات زیادی راجع به کرونا ویروس ( کووید ۱۹ ) دریافت کرده است. این مطلب توصیه‌های مفید بین المللی مقامات و جوامع پزشکی را جمع آوری کرده است.

مصرف دارو در بیماران قلبی در صورت ابتلا به کرونا ویروس ( کووید ۱۹ )

آیا لازم است دوز هرکدام از داروهای قلبم را تغییر دهم؟

آنچه روشن است اینست که قطع یا تغییر داروی شما می تواند بسیار خطرناک باشد و می تواند وضعیت شما را بدتر کند. این داروها برای نارسایی قلبی و برای کنترل فشار خون بالا برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی و غیره بسیار مؤثر هستند. هر تغییراتی در درمان شما که توسط یک متخصص توصیه نشده است می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای شعله ور شدن مشکل قلب شما قرار دهد.

گزارشاتی در رسانه ها منتشر شده است كه حاكی از آن است كه برخی از داروهای معمول برای درمان فشار خون بالا (به اصطلاح مهار کننده های ACE و مهار کننده های گیرنده آنژیوتانسین) ممکن است هم خطر عفونت و هم شدت عفونت با کرونا ویروس ( کووید ۱۹ )  را افزایش دهند. با این حال ، این هشدار مبنای علمی و شواهدی صحیح برای پشتیبانی از آن ندارد. بنابراین ، اکیداً توصیه می شود که داروي فشار خون خود را مطابق تجویز ادامه دهید.

بیمارانی که داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی مصرف ميکنند ، به عنوان مثال بعد از عمل پیوند قلب ، باید همچنان طبق تجویز ، این داروها را ادامه دهد. کاهش دوزها همراه با ریسک بالای رد قلب پیوند شده است.

لطفاً تمام داروهای خود را دقیقاً طبق تجویز مصرف کنید. اگر درمورد مساله اي شک دارید ، لطفا با پزشک خود تماس بگیرید اما قبل از صحبت با آنها تغییری ایجاد نکنید.

 

آیا باید نگران کمبود دارو باشم؟

همه چیز برای کسب اطمینان از تأمین داروهای اساسی درحال انجام شدن است.  دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مراکز مسول درحال نظارت بر وضعیت هستند و تاکنون هیچ کمبود داروهای اساسی گزارش نشده است.

 

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

محمدمهدی ظهوری

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.