مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

قلب سالم برای زندگی: جلوگیری از بیماری های قلبی

یکی از بزرگترین اثرات بر کاهش خطر بیماری های قلبی زمانی اتفاق می افتد که شما از سبک زندگی بی تحرک به سمت یک زندگی فعال با حداقل یک ساعت فعالیت در هفته پیش می روید. بدیهی است هرچه شما فعال تر باشید ، بهتر می شوید اما فقط یک ساعت فعالیت کامل در طول هفته نیز میتواند تغییر ایجاد کند.

قلب سالم برای زندگی: جلوگیری از بیماری های قلبی

من می خواهم سلامت قلبم را بهبود ببخشم ، اما نگران هستم که انگیزه کافی برای پیوستن به یک باشگاه ورزشی یا ایجاد تغییری عمده در رژیم غذایی ام را نداشته باشم. لطفا راهنمایی ام کنید.

عالی است که می خواهید سلامت قلب خود را بهبود ببخشید. فکر نکنید که باید تغییرات بزرگی ایجاد کنید تا تاثیر مناسبی بر سلامت قلب خود داشته باشید. حتی اقدامات کوچک  اما اساسی نیز می توانند اثرات چشمگیری داشته باشند.متخصصان بهداشت معتقد هسثند که حتی اقدامات کوچک ممکن است تغییر بزرگی ایجاد کند.

  • ۵ وعده میوه و سبزیجات: روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات بخورید تا سلامت قلب شما تقویت شود. با خوردن صبحانه ، با حداقل یک وعده میوه یا سبزیجات شروع کنید. میان وعده های غذایی سبزیجات و میوه میل کنید. تلاش کنید حتما میوه و سبزیجات را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید. در مورد غذاهایی که نباید بخورید زیاد نگران نباشید. فقط کافی است روی مصرف روزانه ی پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات کار کنید.
  • حداقل ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی نسبتاً شدید : حداقل ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی نسبتاً شدید را به فعالیتهای روزمره خود اضافه کنید. مطمئناً توصیه های علمی می گوید که فعالیت بدنی را به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر در روز انجام دهید ، اما حتی ۱۰ دقیقه نیز میتواند موثر باشد.

به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده اند که فقط ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته می تواند خطر بیماری قلبی شما را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این یک مزیت بزرگ در مقابل تعهد و تلاش بسیار کمی از طرف شما است. لازم نیست که زیاد خود را به زحمت بیندازید. از پله ها برای بالا رفتن استفاده گنید ، پیاده روی کنید. فقط حرکت کنید. با هرچه فعال تر بودن ، می توانید هر روز میزان کل فعالیت خود را افزایش دهید.

  • خواب خوب کافی : خواب با کیفیت برای قلب شما لازم و مفید است. تامین زمان مناسب برای یک خواب خوب میتواند یک چالش باشد ، اما مهم است. به مدت دو هفته سعی کنید هر شب بین شش تا هشت ساعت خواب خوب و با کیفیت داشته باشید. البته نیازهای افراد کمی متفاوت است ، اما هشت ساعت عدد مناسبی برای هدف گذاری است.

تمام این نکات بدین منظور است که اقدام مثبتی را شروع کنیم و آن را ادامه دهیم.

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

محمدمهدی ظهوری

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.