مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

راحتی محل کار

ساعت ها پشت میز شستن انسان را در معرض خشکی مفاصل و درد کمر،گردن، مچ و انگشتان قرار می دهد. یک فضای کار ایمن و راحت می تواند مضرات پشت میز نشینی را به حداقل برساند.

راحتی محل کار

صندلی

یک صندلی انتخاب کنید که تکیه گاه مناسبی برای قوس های ستون فقرات شما باشد. ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهای شما روی زمین یا زیرپایی قرار گیرند. دسته صندلی را طوری تنظیم کنید که در هنگام شل کردن شانه ها بتوان ارنج را روی تکیه گاه قرار داد.

وسایل کلیدی

وسایل ضروری خود را _مثل تلفن ، منگنه و یا وسایل پرینت _ برای حداکثر دسترسی نزدیک خود نگه دارید.

صفحه کلید و موس

موس را کنار صفحه کلید قرار دهید. هنگامی که از موس استفاده می کنید مچتان را صاف، بازوهایتان را نزدیک بدن و دست هایتان را هم سطح یا پایین تر از سطح ارنج هایتان نگه دارید. از میانبرهای صفحه کلید برای کاهش میزان استفاده از موس استفاده کنید. حساسیت موس را طوری تنظیم کنید که با حداقل میزان لمس بتوانید از ان استفاده کنید. از دست دیگر خود نیز برای کار کردن با موس استفاده کنید.

تلفن

اگر هنگام تایپ کردن یا نوشتن با تلفن صحبت می کنید می توانید تلفن را در حالت بلندگو قرار داده یا از هدفن استفاده کنید.

زیرپایی

اگر ارتفاع صندلی شما زیاد است و پاهایتان روی زمین قرار نمی گیرد، از زیرپایی یا یک قطعه چوب استفاده کنید.

میز

زیر میزباید فضای کافی برای پاهای شما وجود داشته باشد. اگر ارتفاع میز کوتاه است یک تخته زیرپایه میز قرار دهید. اگر ارتفاع میززیاد است ارتفاع صندلی را افزایش دهید یا اززیرپایی استفاده کنید.

مانیتور

صفحه نمایش را پشت صفحه کلید و به فاصله طول یک بازو از خود قرار دهید. بالاترین نقطه صفحه نمایش باید هم سطح یا پایین تر از سطح چشم ها باشد.

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

نگین سادات حسینی محمدی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.