مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

عادات سالم و پایبندی به آن ها

همه ما در زندگی اهدافی را برای سالم زیستن دنبال می کنیم اما شاید به دلایلی مثل مشغله کاری این اهداف را کنار گذاشته باشیم.در این متن نشان می دهیم هیچ شکستی دلیلی برای دست کشیدن از هدف نیست بلکه راهی برای رفع نقص ها و درس گرفتن از آن ها برای رسیدن به زندگی سالم است.

عادات سالم و پایبندی به آن ها

انسان ها می توانند زندگی سالمی داشته باشند، به خوبی بخوابند، هر روز به باشگاه بروند و تغذیه سالم داشته باشند. امّا در زندگی واقعی گرفتاری ها ، جلسات دیر وقت کاری و برنامه های شلوغ جای آن را گرفته. اگر شما هم حس می کنید این شیوه زندگی زمان شما را پر کرده برای بازگشت به زندگی سالم همراه ما باشید:

زمان برای اندیشیدن: به جای غصه خوردن برای نرسیدن به برنامه های سلامت خود، به دلیل انحراف از زندگی سالم خود فکر کنید. از خود بپرسید: چرا دیگر زندگی سالمی ندارم؟ چگونه می توانم اوضاع را طور دیگری کنترل کنم؟ چگونه می توانم از این اوضاع برای مواجهه با شرایط مشابه در آینده درس بگیرم؟ به یاد داشته باشید انسان ها برای رسیدن به زندگی سالم چندین بار شکست می خورند اما از تحلیل عوامل شکست خود برای موفقیت در آینده و رسیدن به بهترین مسیر استفاده می کنند.

پایبندی به هدف: مشکلات روزانه به راحتی می توانند شما را از اهدافتان منحرف کنند. یک بار ورزش نکردن می تواند باعث شود به همین دلیل تا مدت ها سمت ورزش نروید و در ادامه به این نتیجه برسید که دیگر تلاش کردن نتیجه ای ندارد. این افکار منفی را دور کنید و سعی کنید اهمیت هدف خود را با نوشتن آن در جایی که ببینید همیشه به خودتان یاد آوری کنید. اگر در آینده به این نتیجه رسیدید که هدفتان دیگر واقع گرایانه نیست، می توانید زمانی را برای بازنگری آن و انتخاب هدف مناسب صرف کنید.

گام بعدی در سلامت: وقتی علت سقوط خود را پیدا کردید و دوباره به هدف خود پایبند شدید. زمانش رسیده به سمت هدف خود گام بردارید. با کاری شروع کنید که بتوانید آن را برای آغاز انجام دهید. می تواند کاری به سادگی نوشیدن یک لیوان آب باشد. این کار می تواند افکار مثبت شما را تقویت کرده و شما را به هدف نزدیک تر کند.

به یاد داشته باشید: انحراف از مسیر به معنای شکست نیست، بلکه فرصتی برای یاد گیری، رشد کردن و دریافتن بهترین مسیر برای رسیدن به هدف است. در آخر همین قدم های کوچک هستند که شما را به اهداف بزرگ می رسانند.

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

کیارش توکلی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.