مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

توصیه هایی دوستانه برای افراد دیابتی

بیشترین نگرانی افرادی که به دیابت مبتلا می شوند، تغذیه است. « باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشند به طوری که بتوانند تناسب اندام و سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند.در این مقاله با رعایت چند نکته ساده به این اهداف دست پیدا میکنید.

توصیه هایی دوستانه برای افراد دیابتی

افرادی که دچار دیابت هستند با سوالات بسیاری در رابطه با رژیم غذایی و وعده های روزانه مواجه می شوند. اهداف اصلی از داشتن یک وعده غذایی سالم، کنترل میزان گلوکز خون و حفظ تناسب اندام است.

با کمی الهام گیری و خلاقیت میتوان به طرز خوشمزه ای به این اهداف دست پیدا کرد.

مانند هر کس دیگری که دنبال کننده یک رژیم غذایی سالم است ، افراد دیابتی هم باید رژیم غذایی شامل مقدار زیادی از سبزیجات، میوه ها و پروتئین داشته باشند.

مواد قندی، سبزیجات با نشاسته بالا و قندهای مصنوعی باید روی قفسه آشپزخانه باقی بمانند. اما سبزیجات با برگ سبز تیره،حبوبات دارای مقادیر بالای پروتئین و ماهی هایی که سرشاراز اسیدچرب امگا۳ هستند( نظیر سالمون و قزل آلا)، غلات سبوس دارغنی از فیبر مانند جو، طیف وسیعی از طعم ها و مواد مغذی را برای ترکیبات خلاقانه فراهم می کنند.

دستورالعمل های غذایی درست منجر می شوند که افراد دیابتی هم بتوانند به دسرها «بله» بگویند و از میوه هایی مانند توت استفاده کنند.

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

مرضیه سمیعی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.