مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

عوامل افزایش دهنده فشار خون

براي کنترل بهتر فشار خون خود رفتارهايي مثل ورزش منظم را به زندگی خود اضافه کنید تا فشار خون خود را کاهش دهید. هم چنین از عوامل افزایش دهنده فشار خون دوری کنید. در این مقاله عوامل افزایش دهنده فشارخون و اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه از افزایش فشارخون جلوگیری کنیم؛ ارائه شده است .

عوامل افزایش دهنده فشار خون

براي کنترل بهتر فشار خون خود رفتارهايي مثل ورزش منظم را به زندگی خود اضافه کنید تا فشار خون خود را کاهش دهید . هم چنین از عوامل افزایش دهنده فشار خون دوری کنید. در این مقاله عوامل افزایش دهنده فشارخون و اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه از افزایش فشارخون جلوگیری کنیم ؛ ارائه شده است .

ضد احتقان:

افراد مبتلا به فشار خون باید بدانند که مصرف ضد احتقان می تواند علتی برای افزایش فشار خون باشد. خیلی از قرص های سرماخوردگی و آنفلوانزا ( که بدون نسخه داده می شوند ) حاوی مواد ضد احتقان می باشند. ( تصویر شماره یک )

نمک:

انجمن هاي علمي توصیه می کند مصرف نمک روزانه نباید بیش از ۲٫۳ میلی گرم در روز باشد. مصرف نمک ایده آل برای بیشتر بالغین نباید بیش از ۱٫۵ میلی گرم نمک در روز باشد.

الکل:

مصرف الکل را ترك كنيد.

حمام در وان داغ و سونا:

افراد مبتلا به فشار خون نباید متناوبا از وان آب سرد و داغ یا سونا استفاده کنند. این می تواند عاملی برای افزایش فشار خون باشد.

افزایش وزن:

در صورتي كه اضافه وزن داريد کاهش وزن حتی به اندازه ۵ كيلوگرم می توانید مزایای زیادی براي سلامتی شما داشته باشد.

زندگي كم تحرك :

تنها یک فعالیت سبک ورزشی برای افرادی که بیشتر روز در حالت نشسته هستند؛ می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

 

استاد ناظر: دکتر واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

هدیه حبیبی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.