مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

تاثیر مصرف تخم‌ مرغ بر سطح کلسترول بدن

تخم مرغ سرشار از کلسترول است؛ اما در مقایسه با تأثیر چربی های ترانس و چربی های اشباع، تأثیر مصرف تخم مرغ بر کلسترول خون حداقل است.

تاثیر مصرف تخم‌ مرغ بر سطح کلسترول بدن

خطر بیماری های قلبی ناشی از غذاهایی که همراه تخم مرغ ها در یک وعده صبحانه سنتی آمریکایی مصرف می‌شود – مانند سدیم موجود در بیکن ، سوسیس و ژامبون و چربی اشباع شده یا روغن هایی با چربی های ترانس که برای سرخ کردن تخم مرغ ها استفاده می شود – ممکن است از خطر بیماری‌های قلبی ناشی از مصرف خود تخم‌مرغ ها بیشتر باشد.

اکثر افراد سالم می توانند هفت تخم مرغ در هفته مصرف کنند بدون اینکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند. برخی از مطالعات نشان داده اند که این سطح از مصرف تخم مرغ در واقع ممکن است از بروز برخی از انواع سکته ها جلوگیری کند.

برخی تحقیقات نشان می دهند که  در افراد دیابتی خوردن هفت تخم مرغ در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات دیگری نشان داده اند که مصرف تخم مرغ بر روی ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی تأثیر نمی‌گذارد.بنابراین برای اثبات ارتباط بین مصرف تخم مرغ و ایجاد بیماری قلبی در مبتلایان به دیابت ، تحقیقات بیشتری لازم است.

دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند که فقط ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز بسته به میزان کالری مصرف کنند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، یک تخم‌مرغ بزرگ حدود ۱۸۶ میلی‌گرم کلسترول دارد – همه اینها در زرده وجود دارد.

اگر تخم مرغ را دوست دارید اما کلسترول اضافی را نمی خواهید ، فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم مرغ فاقد کلسترول است. همچنین می‌توانید از جایگزین های بدون کلسترول تخم مرغ  استفاده کنید ، که با سفیده تخم مرغ تهیه شده است.

استاد ناظر: خانم دکتر هاشمی

 

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

هلیا بلوکی آذری

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.