مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

اسید چرب امگا ۶ چیست و چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

اسیدهای چرب امگا ۶ در روغن های گیاهی، آجیل و دانه های خوراکی یافت می شوند. برای سلامت قلب، بهتر است مصرف چربی های اشباع موجود در گوشت و لبنیات را کم کنید و اسیدهای چرب امگا ۶ را جایگزین آن کنید. برای درک کامل اثرات اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ بر یکدیگر، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

اسید چرب امگا ۶ چیست و چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

اسیدهای چرب امگا۶ دسته­ای از چربی­های غیر اشباع هستند که در روغن­های گیاهی، آجیل ها و دانه­های خوراکی یافت می­شوند. مصرف اسیدهای چرب امگا۶ در حد اعتدال و به جای چربی­های اشباع موجود در گوشت و لبنیات، می­تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

بدن شما به اسیدهای چرب نیاز دارد و می­تواند همه اسیدهای چرب مورد نیاز خود را به جز دو مورد بسازد که به آن­ها اسیدهای چرب ضروری می­گوییم. اسیدهای چرب ضروری شامل لینولئیک اسید و لینولنیک اسید هستند. لینولئیک و لینولنیک اسید به ترتیب از غذاهای دارای اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ بدست می­آیند و کارکردهای متفاوتی در بدن دارند. بعضی از این اسیدهای چرب باعث بروز التهاب در بدن می­شوند، در حالی که به نظر می­رسد بقیه انواع اسیدهای چرب خاصیت ضدالتهابی داشته باشند. برای درک کامل چگونگی تعامل این اثرات با یکدیگر و اثرات احتمالی آن­ها در ترکیب با سایر مواد مغذی، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

تا زمانی که اطلاعات بیشتری بدست آید، انجمن قلب آمریکا توصیه می­کند که ۵ تا ۶ درصد از کالری مصرفی روزانه از چربی­های اشباع تامین شود. جایگزینی چربی های اشباع موجود در غذاهایی مانند گوشت، کره، پنیر و شیرینی، با غذاهای گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ از جمله روغن های گیاهی، آجیل و دانه های خوراکی به شما در دستیابی به سلامت قلب کمک می کند.

استاد ناظر: مستانه تابش

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

الهه مفتاح

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.