مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

توانبخشی قلبی: تمرینات مقاومتی و با وزنه

تمرینات مقاومتی و با وزنه می‌تواند در بازگشت قدرت بدنی و اعتماد به‌نفس در اجرای کارهای روزانه قبل از مشکلات قلبی یا جراحی، کمک کند. تمرینات مقاومتی می‌تواند کمک و مزایای زیادی در برنامه توانبخشی قلبی داشته باشد.

توانبخشی قلبی: تمرینات مقاومتی و با وزنه

تمرینات با وزنه، باندهای الاستیکی(کش‌های مقاومتی) یا با وزن بدن خودتان می‌تواند به بازگشت قدرت بدنی به زندگی عادی و بهبود کیفیت زندگی کمک کننده باشد و در توانبخشی قلبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک برنامه تمرینی قدرتی را بدون مشورت با پزشک متخصص توابخشی قلبی شروع نکنید.

پزشک‌تان می‌تواند شما را نسبت به اینکه یک برنامه تمرینی ممکن است برایتان متناسب باشد، کمک کند. برنامه هر فرد بسته به آمادگی جسمانی آن، متفاوت است.

پزشک و تیم بازتوانی قلبی می‌توانند متناسب با مشکل قلبی و آمادگی جسمانی شما، یک برنامه ایده‌آل ارائه دهند.

تمرینات مقاومتی ۲ تا ۳ روز در هفته می‌تواند انجام شود. شروع وزنه‌ها، کم و در حد تحمل شما می‌باشد. با افزایش قدرت بدنی‌تان وزنه‌ها می‌تواند اضافه شود. تمرینات بهتر است شامل ۸ – ۱۰ حرکت برای عضلات بزرگ بدن باشد. این تمرینات می‌تواند شامل حرکات پرس سینه، پرس پا، جلو بازو و …. باشد.

شکل۱ – “تقویت عضلات بزرگ بدن باعث بهبود عملکرد حرکتی، قلبی و کنترل وزن می‌شود”

استاد ناظر:

دکتر سپیده نیازی

 

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

امیرحسام سلماسی فرد

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.