مجله علمی-ترویجی سرای سلامت

فواید ترک سیگار

سیگار از عوامل مهم ابتلا به برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و ریوی و… می باشد، بنابراین با تصمیم به موقع برای ترک آن احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از این عامل خطر کاهش می یابد و از خطر مرگ ناشی از آن ها پیشگیری می شود.

فواید ترک سیگار

اگر شما مدت زیادی است که سیگار می کشید به طوری که فکر میکنید برای کنار گذاشتن آن خیلی دیر شده است ، دوباره فکر کنید. مطالعات علمی نشان داده است که ترک سیگار در هر سن، منافع زیادی را به همراه دارد و ادامه دادن به استعمال سیگار، خطرات زیادی را سبب می شود.

کسانی که سیگار را ترک کنند، با توجه به سنشان در زمان ترک سیگار به مدت چهار تا ده سال زندگی خود را اضافه کرده اند این در حالی است که  افرادی که به کشیدن سیگار ادامه دادند، سه برابر بیش تر از افرادی که هرگز سیگار نکشیدند با خطر مرگ مواجه هستند.

مطالعات دیگر نیز تأیید می کنند که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه و آمفیزم در زنان سیگاری مشابه مردانی است که سیگار می کشند. گرچه کاهش تعداد سیگارهای کشیده شده در روز تفاوتی در میزان مرگ ایجاد نمی کند اما ترک سیگار در هر سنی به طور چشمگیری خطر مرگ ناشی از بیماری های مرتبط با سیگار کشیدن کاهش می دهد. خطر افزایش میزان مرگ را می توان با ترک سیگار قبل از۴۰ سالگی کاملا از بین برد.

 

 

استادناظر:

دکتر علی واشقانی فراهانی

مجله علمی-ترویجی سرای سلامت©۲۰۱۷

تابان واشقانی فراهانی

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.